Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Lycklig

Av dolphin - 20 juli 2011 22:58

Att känna lycka kan vara svårdefinerbart  och väldigt olika från person till person. Det var länge sedan jag kunnat säga att jag känner mig lycklig, men just idag kan jag säga att jag känner mig lycklig.

Vad är det som får mig att känna mig lycklig just nu då?

-Jag har det så oerhört bra.

- Hela min familj har semester och vi umgås hela dagarna.

-Jag har två fantastiska barn.

-Jag har många underbara vänner.

-Jag har möjlighet att åka på diverse olika semesteraktiviteter.

-Jag bor oerhört bra och fint.

-Jag får tillräckligt med egen tid.

-Jag har startat den svåra resan att förbättra min självkänsla och kommit till många insikter. Jag är långt ifrån framme, men resan är påbörjad. Det är något jag skjutit på länge, men nu eller aldrig!

-Jag hinner göra saker, som jag tycker är viktigt och roligt.

-Jag har tagit tag i min träning igen och varit på gymmet flera gånger.


Livet känns helt fantastiskt och det känns verkligen som om jag lever i en lyckobubbla. Låt den aldrig ta slut!


Hoppas att Du också njuter av livet! Kram


 
 
Piedra

Piedra

21 juli 2011 11:04

Håller tummarna för att din lyckobubbla ska hålla i sig! Om jag hade allt det du räknar upp skulle jag nog också vara lycklig.

http://piedra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dolphin - 13 oktober 2011 20:54

Oj, vad trött jag är. Jag är som sagt inne i ett bakslag, som är det längsta och tuffaste sedan väggkraschen. Jag har haft på tok för många stressymtom, så nu har jag fått börja med mediciner igen. Jag som verkligen inte ville det, men insåg att jag ...

Av dolphin - 5 oktober 2011 18:08

Jag har fått ett bakslag och det känns som ett rent h****e. Jag har känt att det varit på gång, men trodde att jag hade kontroll på det. Sömnen har blivit urkass, yr, magont, hyperventilat, panikångestattacker mm. Det är sååå jobbigt.   Förra vec...

Av dolphin - 27 september 2011 11:20


Jag har varit ganska stressad ett längre tag nu och märkt av kroppens signaler väl. Det jag inte gjort är att jag valde att inte ta dem på tillräckligt stort allvar. Kroppen är dock smart. Om man inte lyssnar, så tar den i lite hårdare. Igår på jobbe...

Av dolphin - 19 september 2011 21:19

Att falla tillbaka i gamla vanor är oerhört enkelt. Jag arbetar på samma arbetsplats, som när jag blev utbränd. Förut var jag högst ansvarig där, men nu är jag en vanligt anställd. Jag trivs oerhört bra med att ha fått möjlighet att kliva tillbaka et...

Av dolphin - 29 augusti 2011 21:44

Jag håller just nu på att gå en internetbaserad kurs för att bygga upp självkänslan med hjälp av KBT. Jag har kommit en bit in i kursen och har hamnat i en fas, när jag blir ganska ledsen. Jag har med hjälp av övningar i kursen börjat inse vad mitt e...

Presentation


Här inne kommer ni att kunna läsa om livet efter en väggkrasch, om vägen tillbaka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards