Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Trött på mig själv

Av dolphin - 12 maj 2011 21:32

Idag känner jag mig så oerhört trött på mig själv. Utåt sett tycker nog  de flesta, som inte känner mig väl, att jag verkar må oerhört bra. Jag är utåt sett en oerhört social och ganska glad typ, som skrattar ganska mycket. Jag försöker att leva efter mottot att man inte får det roligare än man gör det.


Jag har ganska mycket flow på mitt jobb nu och har fått otroligt mycket beröm av både kollegor och föräldrar. (Jag är förskollärare). Det är många som vänder sig till mig i diverse ärenden och jag tycker om det. Det känns som de har stort förtroende för mig.


Det inte många vet är att jag känner mig så oerhört trött på mig själv, för att jag är den jag är. Jag är trött på att vara jag. Jag är trött på att vara den klämkäcka glada, som alltid fixar saker om det är något som krånglar. Jag är trött på att folk tycker att jag är så himla bra och kompetent på jobbet. Jag är trött på att vara den i kompissällskapet, som initierar och ordnar saker. Jag vill inte egentligen vara så j***a duktig. Jag har tröttnat på det.


Det känns som om alla dessa stackars människorna i min omgivning har missat vem jag egentligen är. Att det bara är jag. Jag. Ingenting. Ingen speciell alls. De ser inte att det inte finns någonting där bakom. Det är bara jag.


 
 
Anna

Anna

12 maj 2011 22:28

Hej hej,
Har läst igenom din blogg lite snabbt (ska läsa mer, bara jag får lite tid!)
Men de slår mej ändå, hur lika jag kan känna i mycke av de du skriver..
Ta hand om dej och försök tänk bort alla måsten och allt som förväntas av dej, vare sej de är dina eller andras förväntningar, ibland är dom tom bara påhittade av en själv!
Mvh,Anna

http://Anna Skrubbe den nya bloggdrottningen

dolphin

12 maj 2011 22:33

Visst är det de egna tankarna, som är mycket av "boven" till det egna beteendet. Det är svårt att bryta gamla tankebanor.

 
M

M

12 maj 2011 23:25

Jag kanske inbillar mig, men jag får ofta känslan av att väldigt många har det så här. Vid flertal gånger då jag, eller någon annan har "krypit till korset" och ärligt sagt hur det egentligen ligger till, så visar det sig att fler går med denna känsla.
Jag är också väldigt glad, social och sprallig utåt, vilket jag verkligen inte var som barn. Nu är det som ett slags skydd, och när man får höra hur glada alla är för min skull... osv, för att jag mår så mycket bättre, så blir det svårt att förklara att det är bra bit kvar.

Så många gånger blir jag också så vansinnigt trött på mig själv, för att jag sätter upp den här fasaden.. För att inte oroa andra(!?)
Om man inte släpper in någon eller visar att allt inte "underbart" så ger man ju inte heller den/dom chansen att lära känna just mig, jag, på riktigt.

Det är verkligen en svår balansgång att få ihop det.

Värme/Trolltyg

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

 
Roger

Roger

13 maj 2011 00:35

Tycker det låter som mig lite...
kändes precis som att jag hade skrivit det...
E åxå trött på mig...
men, det finns ju inget man kan göra, man är ju den man är...tråkigt nog...

God natt å sov så gott
/Roger

http://friger.bloggplatsen.se

 
Thessan

Thessan

13 maj 2011 12:55

fin blogg du har

http://theresecarlson.bloggplatsen.se

dolphin

13 maj 2011 17:34

Tack!

 
viljanomdöden.bloggplatsen.se

viljanomdöden.bloggplatsen.se

13 maj 2011 21:26

Hej, fin blogg. Jag hoppas att det löser sig för dig :)

http://viljanomdoden.bloggplatsen.se

dolphin

13 maj 2011 21:38

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dolphin - 13 oktober 2011 20:54

Oj, vad trött jag är. Jag är som sagt inne i ett bakslag, som är det längsta och tuffaste sedan väggkraschen. Jag har haft på tok för många stressymtom, så nu har jag fått börja med mediciner igen. Jag som verkligen inte ville det, men insåg att jag ...

Av dolphin - 5 oktober 2011 18:08

Jag har fått ett bakslag och det känns som ett rent h****e. Jag har känt att det varit på gång, men trodde att jag hade kontroll på det. Sömnen har blivit urkass, yr, magont, hyperventilat, panikångestattacker mm. Det är sååå jobbigt.   Förra vec...

Av dolphin - 27 september 2011 11:20


Jag har varit ganska stressad ett längre tag nu och märkt av kroppens signaler väl. Det jag inte gjort är att jag valde att inte ta dem på tillräckligt stort allvar. Kroppen är dock smart. Om man inte lyssnar, så tar den i lite hårdare. Igår på jobbe...

Av dolphin - 19 september 2011 21:19

Att falla tillbaka i gamla vanor är oerhört enkelt. Jag arbetar på samma arbetsplats, som när jag blev utbränd. Förut var jag högst ansvarig där, men nu är jag en vanligt anställd. Jag trivs oerhört bra med att ha fått möjlighet att kliva tillbaka et...

Av dolphin - 29 augusti 2011 21:44

Jag håller just nu på att gå en internetbaserad kurs för att bygga upp självkänslan med hjälp av KBT. Jag har kommit en bit in i kursen och har hamnat i en fas, när jag blir ganska ledsen. Jag har med hjälp av övningar i kursen börjat inse vad mitt e...

Presentation


Här inne kommer ni att kunna läsa om livet efter en väggkrasch, om vägen tillbaka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards