Alla inlägg den 1 maj 2011

Av dolphin - 1 maj 2011 17:47

Att vara rädd är en del av livet. Ändå känns det lika obehagligt varje gång. Denna helgen har jag varit oerhört trött. Trötthet förknippar jag så oerhört mycket med min sjukdomstid, när jag var som allra sjukast. Jag är så oerhört rädd, för att bli så sjuk igen. Jag vill inte det.

Jag hatar känslan i kroppen, när den bara känns helt blytung och det inte finns någon ork eller kraft kvar. Då känner jag mig så maktlös.  Jag skrev en dikt, när jag var som allra sjukast:


Trötthet
En trötthet, som jag inte trodde fanns.
En trötthet, som inte går att beskriva.
En trötthet, som är svår att förstå.
En trötthet, när kroppen sagt ifrån.
En trötthet, som inte går att sova bort.
En trötthet, som behöver tid.
 
Denna helgens trötthet har troligtvis ingenting med utmattningssyndromet att göra, men jag vet inte säkert. Jag blir i vilket fall som helst rädd. Troligtvis är det pollenallergin denna gången som spökar, men det är omöjligt att veta säkert.
 
Jag vill inte vara trött. Jag vill kunna orka. Jag vill kunna göra vad jag vill. Jag har så oerhört svårt att acceptera att min kropp säger ifrån ibland. Jag var ju helt tidigare varit styrd av min hjärna och struntade helt i att känna efter. Oerhört korkat, men det är sååå svårt att lära om och framför allt att acceptera.
 
 

Presentation


Här inne kommer ni att kunna läsa om livet efter en väggkrasch, om vägen tillbaka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards