Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av dolphin - 5 oktober 2011 18:08

Jag har fått ett bakslag och det känns som ett rent h****e. Jag har känt att det varit på gång, men trodde att jag hade kontroll på det. Sömnen har blivit urkass, yr, magont, hyperventilat, panikångestattacker mm. Det är sååå jobbigt.


Förra veckan fick jag gå hem från jobbet. Det började med att jag var otroligt yr. Jag gick in och lade mig en stund på soffan och trodde att jag hade ganska bra kontroll på det. Sedan kände jag ändå att jag mådde väldigt risigt och bestämde mig för att gå hem. Väl på hållplatsen escalerade yrseln, kände tryck över bröstet, pulsen skenade iväg mm mm. Jag funderade på att ringa efter en ambulans till mig själv, för jag var säker på att jag skulle ramla ihop och tuppa av. Detta skedde inte utan jag lyckades ta mig hem.


Jag blev hemma två dagar, men det hjälpte inte. Morgonen när jag skulle tillbaka till jobbet var fruktansvärd. Jag kämpade med att hålla tillbaka ytterligare en panikångestattack länge.


Sedan har jag kämpat på sedan förra veckan. Jag har hela tiden tänkt att jag borde ringa min läkare, men avstått och tänkt att jag borde klara mig. Igår insåg jag dock att jag behöver hjälp. Jag ringde min oerhört förstående husläkare, som skrev ut lite mediciner till mig mot ångest. Jag känner redan idag stor effekt av ena medicinen och det är oerhört skönt. Jag blir dock oerhört trött av den, men det är väl en biverkning man får ta. Suck.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här inne kommer ni att kunna läsa om livet efter en väggkrasch, om vägen tillbaka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards