Alla inlägg den 6 april 2011

Av dolphin - 6 april 2011 22:20

Jag har insett att jag har en oerhört låg självkänsla. Jag har under hela mitt liv upplevt att jag måste prestera något för att vara värt något. Detta sätter oerhört höga krav på mig själv att prestera väldigt bra. Det har varit och är fortfarande oerhört viktigt för mig vad olika personer tycker om mig och jag mäter mitt värde i min prestation. Jag har blivit vad man kallar prestationsprinsessa och hamnat i duktighetsfällan.

Det är en ond cirkel, som jag måste försöka ta mig ur, men det är svårt. Oerhört svårt. Jag försöker intala mig själv att jag är bra utan att göra bra. Det är så ovant att tänka så. Det känns inte som det är så, men jag vet att det borde kanske vara där. Jag är inte där än.

To be continued.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här inne kommer ni att kunna läsa om livet efter en väggkrasch, om vägen tillbaka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards