Alla inlägg den 11 april 2011

Av dolphin - 11 april 2011 21:07

Jag har börjat inse vikten av att  regelbundet göra något för mig. Bara för mig. Att göra något som gör mig glad och får mig att må bra. Det är viktigt att ge sig själv tid. Tid att vara. Tid att landa. Tid att må bra. Tid att ladda batterier.  När man har småbarn är det verkligen lätt att glömma bort sig själv och sätta sig själv i sista hand. I längden fungerar inte det, har jag insett. Det är viktigt att ta hand om sig själv.


Jag har hittat en hobby, som är min lilla fristad. Jag har börjat att fotografera. Jag gör det utan krav på att prestera bra. Jag gör det inte för att jag  måste.  Jag gör det för att jag vill. Jag gör det, när jag känner för det. Jag gör det för att må bra.  Det känns så himla befriande att ha hittat en sak i min vardag, som jag betraktar som helt kravlös. Det är en oerhört skön och mycket ovan känsla för mig. Jag har annars oerhört höga krav på mig själv att alltid prestera bra i alla situationer.


Jag går, när jag känner för det ut på "fotopromenader". Med kameran runt halsen ser jag närmiljön på ett helt annat sätt. Jag försöker hitta det vackra, det udda, den roliga vinkeln mm. Jag är verkligen här och nu. Jag mår så otroligt bra då. Det är något, som jag gör bara för mig. Bara för att jag ska må bra. Jag är värd det.


Ta hand om Dig själv och gör något för Din egen skull!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här inne kommer ni att kunna läsa om livet efter en väggkrasch, om vägen tillbaka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards